loading...
کلوپ هواداران رئال مادريد
ثبت نام کنید(vpn)بگیرید.

  

با هر ثبت نام در سایت ما یه وی پی ان(vpn)رایگان 

ودر آینده هفته ی بعد یه سامانه ی رایگان پیامک جایزه  

بگیرید.

آخرین ارسال های انجمن
بهرام بازدید : 1827 چهارشنبه 25 مرداد 1391 نظرات (0)

سکوت جنجال ساز

هنگامی که دوربین های تلویزیونی هنگام پخش تصویر بازیكنان دو تیم فوتبال ایتالیا و آلمان قبل از آغاز دیدار نیمه نهایی جام ملت های اروپا (یورو2012)، لاجوردی پوشان را درحال خواندن پراحساس سرود ملی كشورشان نشان می داد و در طرف مقابل،سكوت برخی از بازیكنان تیم ملی آلمان به تصویر كشیده شد،‌ این موضوع به مذاق طرفداران متعصب فوتبال این كشور كه همیشه منتقد حضور بازیكنان غیربومی در فوتبال ملی هستند،خوش نیامد.

پس از تكرار شكست تلخ و تحقیرآمیز آلمان ها در مقابل ایتالیا و ناكامی از صعود به دیدار فینال جام ملتها كه برنامه ریزی بسیاری برای آن انجام شده بود، فشار انتقادات مردمی و رسانه ای بر دست اندركاران فوتبال این كشور،از مقام های فدراسیون گرفته تا سرمربی تیم ملی به شكل گسترده ای افزایش یافت.

منتقدان بر این عقیده بودند كه بازیكنان غیر بومی، فاقد تعصب و غیرت ملی لازم هستند و به همین دلیل آنچنان كه باید و شاید برای پیروزی تیم ملی آلمان از خودگذشتگی و جانفشانی نمی كنند و این روحیه آنها وقتی بیشتر آزار دهنده است كه در هنگام پخش سرود ملی كشور، هیچ احساسی در چهره آنها دیده نمی شود و در كمال سكوت، از همراهی با آن خودداری كرده و فقط شنونده هستند.

بازیكنان تاثیر گذاری همچون لوكاس پودولسكی و میروسلاو كلوز،  لهستانی الاصل، سامی خدیرا، تونسی، ژروم بوآتنگ، غنایی و مسسوت اوزیل، ترك،برغم اینكه نقش غیرقابل انكار و بی بدیلی در موفقیت های اخیر تیم ملی فوتبال آلمان بر عهده داشته اند و هیچ كارشناس منصف و كاربلدی نمی تواند منكر تاثیرگذاری فراوان این بازیكنان در افتخار آفرینی های ژرمن ها در عرصه بین المللی فوتبال باشد، همیشه به اتهام آلمانی الاصل نبودن و بی توجهی به سرود ملی این كشور، با تیغ تیز انتقادات مواجه بوده اند.

از نظر آلمانهای متعصب كه از یك حس ملی گرایی افراطی برخوردارند، آلمانی خوب كسی است كه سرود ملی كشورش را با شور و احساس خوانده و به آن افتخار كند و كسی كه از این اقدام سرباز بزند، هرچقدر هم معروف و تاثیر گذار باشد،آلمانی خوبی شناخته نمی شود.

خدیرا: آلمانی بودن به خواندن سرود ملی نیست

سامی خدیرا به عنوان یكی از بازیكنان مهاجر الاصل و در عین حال تاثیرگذار تیم ملی فوتبال آلمان، در واكنش به طرح این ادعا از سوی برخی طرفداران متعصب و همچنین رسانه های ورزشی این كشور،گفت:یك آلمانی خوب كسی نیست كه صرفا سرود ملی این كشور را به خوبی می خواند.

وی افزود: به نظر من آلمانی خوب كسی است كه زبان، رسوم و ارزش های این كشور را كسب كرده و به آن احترام می گذارد و این عادلانه نیست كه بگوئیم كسی كه سرود ملی را نمی خواند،آلمانی خوبی نیست.

خدیرا تاكید كرد: من و همه بازیكنان مهاجر الاصل برای موفقیت تیم ملی فوتبال كشور و در نهایت كسب افتخار برای آلمان، تلاش كرده و زحمت می كشیم و این بی انصافی است كه درمورد ما اینگونه قضاوت شود.

بازیكن تونسی الاصل تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا و تیم ملی فوتبال آلمان كه قبل از دیدار دوستانه با آرژانتین به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد، افزود: من خود را تحت فشار نمی بینم كه حتما قبل از هر بازی سرود ملی آلمان را بخوانم، زیرا از 15 سالگی كه در میادین فوتبال حضور داشته ام این كار را نكردم و امروز در 25 سالگی نیز این سرود را نخواهم خواند.

خدیرا در واكنش به این سخنان كه باید مجبور به این كار شود،خود را بسیار سرسخت و لجوج معرفی كرد و گفت: هیچ فشاری در این رابطه موجب تغییر موضع من نخواهد شد زیرا معتقدم تنها خواندن سرود ملی نمی تواند دلیلی برای موفقیت تیم باشد.

این بازیكن تیم ملی فوتبال آلمان،خطاب به كسانی كه خوانده شدن پراحساس سرود ملی از سوی بازیكنان تیم ملی فوتبال ایتالیا را عامل برتری آنها مقابل این كشور می دانند،گفت: پس چرا همین ایتالیایی ها كه قبل از دیدار با اسپانیا سرود ملی خود را فریاد می زدند،در نهایت با دریافت 4 گل شكست خوردند.

خدیرا همچنین اظهار داشت: در سال 2009 تیم ملی زیر 21 سال آلمان با داشتن 8 بازیكن مهاجر الاصل به مقام قهرمانی جام ملت های اروپا دست یافت،در رسانه ها و افكار عمومی آلمان به عنوان نسل طلایی فوتبال این كشور مورد تعریف و تمجید قرار گرفت و با راهیابی آلمان به دیدار نیمه نهایی جام جهانی 2010 انتظارات از این تیم دوچندان شد.

به گفته این بازیكن ملی پوش مهاجر الاصل فوتبال آلمان، اینكه بعد از یك باخت آنهم به ایتالیا، دوباره بازیكنان غیر بومی مورد انتقاد قرار گرفته و متهم اصلی شناخته می شوند،مقداری عجیب بوده و جای سوال دارد.

خدیرا در ادامه مطرح شدن بحث سرود ملی در رسانه ها و بازیكنان مهاجر در تیم ملی را، مصنوعی و ساختگی خوانده و تاكید كرد كه خودش و دیگر بازیكنان مهاجر الاصل فوتبال آلمان بدون توجه به این جنجال های مصنوعی و ساختگی به تلاش خود برای موفقیت تیم ملی آلمان ادامه خواهند داد و امیدوارند با كسب موفقیت در جام جهانی برزیل پاسخ محكمی به این منتقدان بدهند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    افتارات باشگاه

    Honors

    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 250
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,190
  • بازدید ماه : 2,275
  • بازدید سال : 12,702
  • بازدید کلی : 355,152
  • تبلیغات