زمان جاری : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 11:22 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 426
نویسنده پیام
bahramr آفلاین

wwe
ارسال‌ها : 22
عضویت: 13 /4 /1391
سن: 17


مبانی وگستره وب سایت
مبانی
یک سایت خبری خوب باید اخبار ضروری را به کارآمدترین، آراسته ترین و موثرترین شیوه به کاربران خود عرضه کند.
نقش خبرنگار اینترنتی کمابیش مشابه نقش هر خبرنگار دیگر است. اصول خبرنگاری هم در اینترنت و سایر رسانه ها یکسان است، فقط ابزارها و مهارت های لازم برای ارائه اخبار و اطلاعات در اینترنت با این ابزارها و مهارت ها درسایر رسانه ها تفاوت دارند.
در اینترنت نیز شما همچنان با حقایق و واقعیت ها سروکار دارید. جملات شما همچنان باید قابل درک، و از لحاظ ساختار دستوری صحیح باشند. باید مهم ترین عناصر خبر را عرضه کنید و هنگام تنظیم خبر پرسش های اساسی "چه کسی، چرا، کجا، چه وقت ، چه چیزی و چگونه" را در نظر داشته باشید.
ساختار خبر، در حالت ایده آل، باید مطابق اصول روزنامه نگاری هرمی باشد؛ یعنی به گونه ای بنویسید که اگرپارگراف های آخر خبر را که حاوی مطالب حاشیه ای است حذف کنید به اصل خبر صدمه نزند.

گستره وب سایت
اگر وب سایتی که در آن کار می کنید، یک رسانه مستقل است (یعنی بخشی از تولیدات رسانه دیگری نیست)، شما این اختیار را دارید که اطلاعات را آن گونه که صلاح می دانید، در چارچوب اصول سردبیری یا نظام نامه تحریریه خود، منتشر کنید.
اما اگر وب سایت شما بخشی از یک سازمان رسانه ای بزرگتر است، باید قواعد و اصول گردآوری خبر و نقاط قوت آن رسانه در تولید اخبار در اینترنت را بدانید؛ بر اساس آن قواعد و اصول عمل کنید و آن نقاط قوت را پیوسته در نظر داشته باشید.
اکنون بیش از پیش وب سایتهای متعلق به شبکه های رادیویی و تلویزیونی یا روزنامه ها به صورت یک رسانه همگرای تولید خبر عمل می کنند. هدف این است که در سراسر خروجی ها از جمله اینترنت و سایر رسانه‌هایی که با مخاطبان در ارتباط مستقیم هستند، اعتبار اخبار همان سازمان خبری بازتاب یابد.
در این صورت، باید دلیل قانع کننده‌ای بیابید تا بتوانید برای انتشار مطلبی در اینترنت، متفاوت با آنچه در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی یا روزنامه شما ارائه شده، سرمایه‌گذاری کنید

یکشنبه 12 شهریور 1391 - 10:52
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :